Félix Benati toimii tällä hetkellä Orchestre National de Lillen ja Orchestre Français des Jeunesin avustavana kapellimestarina sekä Orchestre Elektran ja Ensemble Multilatéralen vierailevana kapellimestarina kaudella 2023‒2024. Viime vuonna hän avusti Mikko Franckia ja Orchestre Philharmonique de Radio-Francea esittäen Straussin lyyristä repertuaaria, Benjamin Levyä ja Orchestre National de Cannesia esittäen venäläistä repertuaaria ja Chloé Dufresnea Philharmonie de Parisissa. Hän pääsi Donatella Flick- ja
Ferenc Fricsay -kapellimestarikilpailujen semifinaaliin 2023 ja osallistui myös Luzerner Sinfonieorchester Workshoppiin 2022.
Ranskassa Félix työskenteli Orchestre National des Pays de la Loiren, Ensemble InterContemporainin, Orchestre de Picardien ja Orchestre Régional de Normandien kanssa maineikkaiden kapellimestarien kuten Mikko Franckin, Arie van Beekin, Pascal Rophén ja Bertrand de Billyn johdolla. Hän myös avusti Lucie Leguaya Johann Straussin ”Lepakossa” Philharmonie de Parisissa maaliskuussa 2022.
Francesco Cagnasso on Luzerner Sinfonieorchesterin (KKL) avustava kapellimestari ylikapellimestari Michael Sanderlingin johdolla sitten tammikuun 2024. Alkaen kaudelta 2022‒2023 hänellä on sama tehtävä Deutsche Staatsphilharmonie Rheinland-Pfalzille (Saksa) läheisessä yhteistyössä ylikapellimestari Micheal Francisin kanssa. Vuonna 2021‒2023 hänelle myönnettiin Forum Dirigierenin apurahat ja hän pääsi Kritisches Orchester Berlinin finaaliin 2022. Hänet on
myös kutsuttu osallistumaan Malko Competition for Young Conductorsin 2024 Kööpenhaminassa, jossa hän tulee johtamaan Tanskan kansallista sinfoniaorkesteria. Francesco Cagnasso on osallistunut useampaan mestaroluokkaan ja saanut arvokkaita neuvoja muun muassa kapellimestareilta Daniele Gatti, Tomas Netopil, Ole Kristian Ruud, Johannes Schlaefli, Kirk Trevor, Nicolás Pasquet ja Pavel Baleff.
Anna Castro Grinstein debytoi kapellimestarina Isossa-Britanniassa Opera Holland Park -festivaalissa 2024, jossa hän johtaa Rossinin ”Sevillan parturi” -esitykset festivaaliohjelmaa nuorille artisteille. Vuonna 2023 hän oli Aix-en-Provence -festivaalin kunniajäsen ja johti siellä konserttiohjelmaa Balthasar Neumann Orchestran kanssa. Hän on myös Britten Pears Young Artist kaudelle 2023‒2024 ja työskentelee Royal Opera House Jette Parker Young Artistin kanssa moderniin oopperaan keskittyvässä hankeessa. Hänet myös valittiin
German Conducting Award -kilpailuun, jossa hän johti sekä Gürzenich Orchesteria että WDR Sinfonieorchesteria. Vuonna 2022 hän työskenteli National Symphony Orchestran ja kapellimestarin Mariano Chiacchiarinin avustavana kapellimestarina Argentiinassa sekä Barbara Hanniganin nuorten artistien aloitteessa ”Momentum: Our Future Now”. Hänelle on myönnetty German Music Councilin ja Goethe Instituten apurahat.
Kapellimestaritehtäviensä ohella Mateusz Gwizdałła on arvostettu säveltäjä, laulaja ja trumpetinsoittaja. Hän on opiskellut muun muassa orkesterinjohdon maisteriksi 2021–2024 (Prof. Sakari Oramo Sibelius-Akatemia, Helsingin Taideyliopisto), 2016–2019 sinfonia- ja oopperajohdon maisteriksi (Prof. UMFC dr hab. Monika Wolińska, Fryderyk Chopin University of Music, Varsova, Puola), 2012–2015 kaksoistutkinto BMus (Jazzisävellys) & BPA (Performing Arts/teatterituotanto, Monash University, Melbourne, Australia).
Hänellä on kokemusta akateemisista esityksistä Helsingin
kaupunginorkesterin, Radion sinfoniaorkesterin, BBC Scottish Symphony Orchestran, Tapiola Sinfonietan, Tampere Filharmonian, Oulu Sinfonian, Joensuu kaupunginorkesterin, Jyväskylä Sinfonian ja Vaasan kaupunginorkesterin kanssa sekä Sibelius- Akatemian yhtyeistä muun muassa nykymusiikkiyhtyeen NYKY:n kanssa. Vuonna 2023 hän avusti Nicholas Collonia ja Radion sinfoniaorkesteria Helsingin Musiikkitalossa uusien urkujen koeharjoituksissa.
Hän on myös toiminut Keski-Pohjanmaan Kamariorkesterin vierailevana kapellimestarina ja Sakari Oramon ja avustajana.
Guro Ansteensen Haugli on norjalainen kapellimestari. Hän suoritti tutkintonsa Stavangerin yliopistossa ja Musikenessa, San Sebastianissa. Vuonna 2023 hänet valittiin Stavangerin Sinfoniaorkesterin avustavaksi kapellimestariksi. Guro osallistui Norjan Dirigentforum-kapellimestariohjelmaan neljän vuoden ajan, 2018‒2022. Toukokuussa 2021 hän oli yksi neljästä kapellimestareista Bergenin Filharmonisen Orkesterin ”Let’s Play” -konsertissa Bergen-festivaalissa.
Stavangerin Sinfoniaorkesterin avustavana kapellimestarina hän työskentelee jatkuvasti ylikapellimestari Andris Pogan ja vierailevien kapellimestareiden kanssa. Stavangerin kapellimestarin tehtävän
ohella Guro toimii myös freelancerina eri yhtyeille ja orkestereille. Hän on johtanut useita Norjan sotilasorkestereista (forsvarskorps) ja debytoi Forsvarets musikkin kanssa toukokuussa 2024.
Haugli on osallistunut usempaan mestariluokkaan arvostettujen kapellimestereiden johdolla, kuten Ed Gardner, Johannes Schlaefli, Mark Stringer, Sascha Goetzel, Anna Maria Helsing, Nicolás Pasquet, Jorma Panula ja Eivind Gullberg Jensen. Luokissa hän on työskennellyt useamman Norjan ammattiorkesterin kanssa esim. Bergenin Filharmoninen Orkesteri ja Norjan radion orkesteri sekä Budafok Dohnanyi Orchestra ja Südwestdeutsche Filharmoni Konstanz.
Anna Malek debytoi kapellimestarina W. A. Mozartin Taikahuilulla Berliinin Staatsoper Unter den Lindenissä vuonna 2021. Vuosina 2022-2024 hän työskenteli Augsburgin valtiollisen teatterin 2. kapellimestarina ja korrepetiittorina, ja tällä hetkellä hän on Joana Mallwitzin assistentti Berliinin Konzerthausissa. Hänen työkokemukseensa kuuluu erilaisia tehtäviä soolorepetiittorina, maestra suggeritrice ja kuoromestarina sekä kapellimestarin tehtäviä muun muassa Staatsoper Unter den Linden Berlinissä, Staatstheater Darmstadtissa, Nationaltheater Mannheimissa, Theater Lüneburgissa
ja Stadttheater Bremerhavenissa. Hän on myös johtanut useita esityksiä Lüneburgissa ja Bremerhavenissa ja toiminut orkesterinjohdon kunniaprofessorina Lüneburgin Leuphana-yliopistossa. Anna Malek on opiskellut orkesterinjohtoa Hampurin HfMT:ssä ja suorittanut jatkotutkinnon edistyneille kapellimestareille Berliinin UdK:n kansainvälisessä kapellimestariakatemiassa. Hänen kokemuksensa on keskittynyt klassisen ja romanttisen kauden musiikkiin, 1900-luvun musiikkiin, kuoromusiikkiin ja nykymusiikkiin.
Pierre Mosnierin viimeaikaiset kiinnitykset käsittävät Orchestre Lamoureux vierailevana kapellimestarina 2023-2024, Susanna Mälkin avustavana kapellimestarina Festival D’aix en Provence- tuotannossa, Jean-Claude Casadesusn avustavana kapellimestrina Festival les Étoiles du Classique-tuotannossa Orchestre National de France orkesterissa, avustavana kapellimestarina ja kuoronjohtajana Claude Debussyn Pelléas et Mélisande-tuotannossa ja vuosina
2021-2022 vierailevana kapellimestarina Orchestre de L’opéra de Tours ja Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris -orkestereissa. Hän on osallistunut Cristian Măcelarun/Romanian chamber orchestra, Tugan Sokhievin johtaman kansainvälisen kapellimestariakatemian, Orchestre National du Capitole de Youlousen ja Järvi Akatemian -mestariluokkiin.
Louise Müller-Monod on äskettäin toiminut l'Oréal-Unesco Prize for Women in Sciencen seremoniajohtajana sekä johtanut Orchestre Colonnen (Festival Chant de la Terre), Orchestre Philharmonique Royal de Liègen, Orchestre Pasdeloupin ja solisti Guillaume Leroyn konsertteja. Hän on osallistunut Johannes Schlaeflin ‒ Kammerorchesters Basel 2023, Jorma Panulan ‒ Kecskemét Symphony Orchestra (Unkari) 2023, Oksana Lynivin ‒ soololaulaja ja Orchestra of the Odessa Opera House (Ukraina) 2021, Jean-François Verdierin ‒ Orchestre Victor Hugo Franche Comté 2019
mestariluokkiin, sekä osallistunut Philharmonie de Parisin avoimeen mestariluokkaan. Vuonna 2021 hän valmistui orkesterinjohdon maisteriksi kunnianosoituksella, Robin Engelenin luokasta Conservatoire Royal de Bruxellesista, orkesterinjohdon diploma korkein arvosanojen, Adrian McDonnellin luokasta Schola Cantorum de Parisista. Louise toimii tällä hetkellä muun muassa Pariisin konservatorion sinfoniorkesterin musiikkijohtajana ja Melun conservatoryn ja Youth string orchestran musiikkijohtajana Pariisissa.
Nils Erik Måseidvåg on jo jonkin aikaa työskennellyt monien Norjan huippuorkestereiden parissa, kuten Oslon Filharmoninen Orkesteri, Bergenin Filharmoninen Orkesteri, Trondheimin Sinfoniaorkesteri, Kristiansandin Sinfoniaorkesteri, Stavangerin Sinfoniaorkesteri, Arktinen Filharmoninen Orkesteri, Kristiansundin Oopperan ja Norjan Radion Sinfoniaorkesteri. Hänellä on myös läheinen yhteys Norjan ammattisotilasorkestereihin (forsvarskorps). Nils Erik asuu Kööpenhaminassa ja on työskennellyt Odensen Sinfoniaorkesterin, Tanskan Kuninkaallisen Henkivartion Orkesterin ja Aarhusin Sinfoniaorkesterin kanssa, jonka kanssa hän debytoi Tanskan Kuninkaallisessa Musiikkonservatoriossa 2020. Täällä hän opiskeli Giordano Bellincampin ja Michael Schønwandtin johdolla ja johti myös opiskeluaikanaan orkestereita kuten Tanskan Radion
Sinfoniaorkesteri, Aalborgin Sinfoniaorkesteri ja Sønderjyllandin Sinfoniaorkesteri. Ennen opintojaan TKMK:ssä hän suoritti orkesterinjohdon maisteritutkinnon Norjan Musiikkikorkeakoulussa Ole Kristian Ruudin johdolla. Vuonna 2018 ja 2019 hän toimii Bergenin Filharmonisen Orkesterin avustavana kapellimestarina läheisessä yhteistyössä ylikapellimestari Ed Gardnerin ja Juanjo Menan kanssa. Samoihin aikoihin hän otti kolmannen sijan Princess Astrid International Music Competitionissa ja vastaanotti Leonie Sonningin Talenttipalkintoa 2020. Nils Erik on osallistunut kansainvälisiin mestariluokkiin kuten Gstaad Menuhin Conducting Academy ja Järvi Academy, joissa hän on ottanut oppia kapellimestareilta kuten Mariss Jansons, Manfred Honeck, Johannes Schlaefli, Neeme Järvi, Paavo Järvi, Vasily Petrenko ja Jukka-Pekka Saraste.
Carl Nilsen työskennellyt useiden norjalaisten ammattiorkstereiden ja klassisten tuotantojen kanssa, myös sovittajana ja säveltäjänä. Hänen tärkeimpiin opintoihinsa kuuluu maisteritutkinto orksterinjohdossa Kuninkaallisessa musiikkikorkeakoulussa prof. B. Tommy Anderssonin johdolla vuosina 2023‒2025, sävellysopintoja INN-Høgskolen i Innlandet/Den norske filmskolen -akatemioissa 2021‒2022, maisteritutkinto prof. Ole Kristian Ruudin johdolla Norjan
musiikkikorkeakoulussa 2014‒2016 ja kandidaatintutkinto näyttämötaiteessa, pääinstrumenttina klarinetti, Barratt Due Musikki-instituutissa vuosina 2011‒2014. Konsertointikokemusta Nielsenillä on mm. Kristiansandin Sinfonia orkesterin kapellimestarina marraskuussa -23 ja avustavana kapellimestarina Norrlandsoperanin orkesterissa.
Konstantins Petrenko opiskelee parhaimmillaan orkesterinjohtamisen maisteriksi Jazeps Vitols Latvian academy of musicissa Prof. Imants Resnisin johdolla. Hän palasi äskettäin Erasmuksen vaihto-opinnoistaan Kuninkaallisessa Musiikkikorkeakoulussa Tukholmassa, jossa hän opiskeli Prof. B. Tommy Anderssonin ja sijainen David Björkmanin johdolla. Hän on johtanut useita ammattiorkestereita kotimaassaan ja ulkomailla: Gävle Sinfoniorkestert, Latvian National Symphony orchestra, Liepaja Symphony orchestra (Latvia) ja Symphonic band ”Riga” (Latvia).
Konstantins on osallistunut useampiin kapellimestarikisoihin; kaksi viimeisintä ovat Ferenc Fricsay Conducting Competition 2023 ja Kodály Competition Debrecen 2023, jota järjestettiin Unkarissa. Yksi hänen mieleenpainuvimmista mestariluokista oli Daniel Orenin ja Filharmonia Śląskan kanssa 2022. Luokka keskittyi oopperajohtamiseen. Hän on myös toiminut avustavana kapellimestarina; yksi tärkeimmistä tehtävistä oli Berliozin ”La damnation de Faust” -esitys Liepaja Symphony orchestran kanssa.
Benedikt Sauer on saksalais-italialalinen kapellimestari. Sinfonioiden lisäksi hänen repertuaariinsa kuuluvat monet oopperat, varsinkin Verdin, Belcanton ja Mozartin, mutta myös harvinaisuksia kuten Schubertin oopperat. Benedikt on johtanut eri sinfoniaorkestereita Tšekissä, Italiassa, Saksassa ja Unkarissa, muun muassa Valle d’Itria -festivaalissa (heinäkuu 2023), Smetana Hallissa (elokuu 2018), State Theatre Usti Nad Labemissa (lokakuu 2018, huhtikuu 2019) ja Teatro Nazionale Milanossa (joulukuu 2016). Hän on myös johtanut hengellisen musiikin konsertteja keskittyen esityskäytäntöön. Vuonna 2023 hän perusti Neapolitan chamber orchestra Ensemble
Mercadanten, joka aloittavien konserttimenestyksien jälkeen tekee nyt Neapolitan Schoolin repertuaarista uudet tallenteet.
Hän työskentelee muun muassa Riccardo Minasin, Gianluca Capuanon ja Oleg Caetanin vakituisena avustavana kapellimestarina. Hän on myös tehnyt yhteistyötä Rinaldo Alessandrinin ja Mikhail Jurowskin kanssa. Hän on työskennellyt avustajana muun muassa Mariinsky Theatre St. Petersburgissa, Salzburger Festspielessä ja Teatro dell’Opera di Romassa. Hänen tuleviin esityksiinsä kuuluu konsertteja Teatro Olimpico Vicenzassa, Orchestra Sinfonica di Milanossa ja useita esityksiä Romaniassa.
Joseph Sieber on sveitsiläinen pianisti ja kapellimestari ja asuu tällä hetkellä Pariisissa. Tänä kautena hän on esiintynyt muun muassa Lucerne Festival Contemporary Orchestran, DenverPhilharmonicin, Südwestdeutsche Philharmonie Konstanzin ja Plovdiv Opera Orchestran kanssa, ja hänet on myös kutsuttu osallistumaan Lovro von Matacic – ja Fitelberg-kilpailuihin. Hän on opiskellut säveltämistä, musiikkteoriaa, pianonsoittoa ja orkesterinjohtamista Sveitsissä, Englannissa ja USA:ssa ja sai korkeimman kunnianosoituksen kapellimestarin loppuesityksestä BBC Philharmonicin kanssa. Hän on toiminut muun muassa kapellimestari Marin Alsopin avustajana ja
Philharmonia Orchestran kanssa Lontoossa. Valikoima hänen viimeisistä mestariluokista ja avustajatehtävistä: helmik. 2024 Denver Philharmonic Orchestra Prof. Robert Spanon & Prof. Lawrence Golanin kanssa, syysk. 2023 Suedwestdeutsche Philharmonie Konstanz – Radolfzell (DE) Prof. Johannes Schlaeflin kanssa, syysk. 2023 Lucerne Festival Academy – Lucerne (CH) kunniajäsen Baldur Brönnimannin & Matthias Pintscherin kanssa, elok. 2023 Cabrillo Festival – Santa Cruz CA (USA) kunniajäsen Cristian Măcelarun & Octavio Más-Arocasin kanssa.
Vincent Siret opiskelee parhaimmillan orkesterinjohtamista Sibelius-Akatemiassa ja vastaperustetussa Malko kapellimestarikoulussa Kööpenhaminassa. Aikaisemmin hän on opiskellut pianonsoittoa, tallennusta, musiikkitiedettä ja ”pastiche-säveltämistä” Pariisissa.
Häntä viehättää erityisesti baletti ja nykymusiikkia, mutta myös laaja valikoima musiikkigenrejä ja musiikin kielejä ovat lähellä hänen sydäntään. Hän valmistui orkesterinjohtamisen kandidaatiksi Sibelius- Akatemiasta ja musiikkitieteen maisteriksi Conservatoire
National De Musique De Parisista.
Vuonna 2023 Vincent toimii muun muassa Orchestre Note et Bienin avustavana kapellimestarina, Pariisi, Paris de Ventsin ylikapellimestarina (jouset) ja Pop Orchestran ylikapellimestarina, Rouen, Ranska. Viime vuosina hän on osallistunut kapellimestarien mestariluokkiin johtaen ammattiorkestereita kuten Paris Mozart Orchestra, Orchestres Prométhée Colonne, Lamoureux, Pasdeloup ja Jyväskylä Sinfonia.
Kautena 2023‒2024 Nikita Sorokin avusti Alain Altinoglua ja Frankfurt Radio Orchestraa Shostakovichin Neljännessä Sinfonissa. Hän myös avusti Gergely Madarasia Shostakovichin oopperan Nenän esityksessä Brussels Operassa. Hänen viimeisimpien johtamistehtävien joukosta löytyy esityksiä Orchestre de Picardien, Miskolc Orchestran, Moscow State Symphony Orchestran ja I. Yaushev State Opera and Ballet Theaterin kanssa Saranskissa. Kautena 2022‒2023 Nikita avusti Alain Altinoglua ja Frankfurt Radio Orchestraa heidän Vienna Musikvereinin kiertueella. Hänet on myös
äskettäin kutsuttu avustamaan Paul Danielia ja National Bordeaux Orchestraa (Rachmaninoffin Kolmas Sinfonia), Valentin Uryupina ja Vienna Symphony Orchestraa Bregenz Festivalissa (U. Giordanon Siberia), Sebastian Lang-Lessingiä Seoul Operassa (G. Verdin La Traviata) sekä Leonard Slatkinia ja National Orchestra of Lyonia. Nikita on osallistunut aktiivisesti Tugan Sokhiev Conducting Academyyn ja National Capitol Orchestra of Toulouseen sekä Ensemble Intercontemporainin vuosittaisiin harjoituksiin.
Eric Staiger esitti äskettäin Mahlerin Kolmas Sinfonia opiskelijaorkesterinsa kanssa Freiburgissa. Esityksessä Konzerthaus Freiburgissä oli yli 200 osallistujaa. Tänä kautena hän debytoi Musikalische Komödie der Oper Leipzigissä ”Lepakko”-operetilla ja Deutsche Oper Berlinissä hän toimii Nicholas Carterin ja GMD Donald Runniclesin musiikkiavustajana RING cyclelle.
Hän suorittaa orkesterinjohdon maisteriopintonsa Franz Liszt School of Musicissa prof. Nicolás Pasquetin ja prof. Ekhart Wycikin johdolla. Osan Oslon opinnoistaan hän suoritti prof. Ole Kristian Ruudin ja
Zürichissa prof. Johannes Schlaeflin johdolla. Fiskars Summer Festivalin apurahansaajana 2023 hän sai mahdollisuuden työskennellä Jukka-Pekka Sarasteen, Esa-Pekka Salosen, James Gaffiganin, Dalia Stasevskan ja Magnus Lindbergin kanssa. Kodály-kilpailussa Debrecenissä, Unkarissa, hänet valittiin nuorimpana finalistina 308 kansainvälisten hakijoiden seasta. Hän tuli neljännelle sijalle (koska ensimmäinen sija jäi jakaamatta) ja voitti myös ”Filharmonia Hungary” - konserttipankinnon.
Federico Tibone on italialainen kapellimestari, pianisti ja laulunopettaja. Hän on vuodesta 2022 lähtien toiminut Opéra de Marseillen ja Orchestre Philharmonique de Marseillen (musiikillinen johtaja Michele Spotti) apulaiskapellimestarina ja Lillen konservatorion kapellimestariosaston apulaisprofessorina.
Federico on kotoisin Torinosta, jossa hän opiskeli pianonsoittoa. Valmistuttuaan konservatoriosta hän teki yhteistyötä Teatro Regio di Torinon kanssa laulunopettajana monissa oopperatuotannoissa. Vuonna 2015 hän muutti Pariisiin, jossa hän opiskeli kapellimestariksi Nicolas Brochot'n johdolla ja tuli Académie de l'Opéra National de
Paris'n jäseneksi lauluvalmentajana.
Hän johti Mozartin Cosi fan Tutten ja Puccinin Madama Butterflyn Orvietossa (2017, 2020), Verdin Un Ballo in Mascheran Abayn kansallisoopperassa (Kazakstan, 2018) ja Offenbachin La Pericholen Pariisissa (2021).
23/24 Federico johtaa Franz Léharin Paganini-konsertin Théâtre de l'Odéonissa Marseillessa, kaksi sinfoniakonserttia Opéra de Marseillessa ja pedagogisia esityksiä Orchestre Philarmonique de Marseillen kanssa. Vuonna 2025 hän debytoi Opéra de Québecissä Verdin mestariteoksessa Il Trovatore.
Erno Toikka on suomalainen kapellimestari ja käyrätorvensoittaja, joka esiintyy aktiivisesti freelancerina suomalaisissa ammattiorkestereissa. Viime vuosina hän on työskennellyt lukuisissa orkestereissa, muun muassa Radion Sinfoniaorkesterissa, Helsingin kaupunginorkesterissa ja ja Suomen Kansallisoopperan orkestereissa. Nuoresta iästään huolimatta hän on saanut kokemusta soolotorven solistina muun muassa Sinfonia Lahden ja Jyväskylän Sinfoniassa. Kapellimestarina hän on johtanut Etelä-Tanskan filharmonikkoja, Dresden Sinfoniettaa, Kecskemétin sinfoniaorkesteria, Pori
Sinfoniettaa, Vaasan kaupunginorkesteria, Mikkelin kaupunginorkesteria, Mikkelin kaupunginorkesteria, Pori Sinfoniettaa sekä lähes kaikkia suomalaisia ammattipuhallinorkestereita. Tällä hetkellä Toikka suorittaa Sibelius-Akatemiassa käyrätorven maisterin tutkintoa Jukka Harjun johdolla ja opiskelee kapellimestariksi Panula-akatemiassa Jorma Panulan johdolla. Hänen opintojaan ovat tukeneet Pro Musica -yhdistyksen stipendit. säätiön, Suomen Kulttuurirahaston, Sibelius-Akatemian säätiön ja Sibeliuksen Suomen Torvisoittokunta.
Viulunsoitolla aloittaneen Kasmir Uusituvan opintopolku on kulkenut Itä-Helsingin Musiikkiopiston ja Sibelius-Akatemian nuoriso-osaston kautta ammattiopintoihin Taideyliopiston Sibelius-Akatemiaan, Pariisin Konservatorioon ja Sveitsin kansainväliseen Menuhin-akatemiaan, tärkeimpinä viuluopettajinaan Kaija Saarikettu, Lauri Untamala, Paavo Pohjola, Antti Tikkanen, Olivier Charlier, Oleg Kaskiv ja Maxim Vengerov.
Uusitupa on vieraillut lähes jokaisessa maamme eturivin orkesterissa joko kapellimestarina, solistina tai konserttimestarina. Uusitupa esiintyy säännöllisesti myös kamarimuusikkona festivaaleilla ympäri Suomea ja Eurooppaa. Vakituisesti hän toimii tällä hetkellä Suomen Kansallisoopperan 2. konserttimestarina ja Helsingin Juniorijousten kapellimestarina. Kapellimestariopinnot alkoivat Jorma Panula -akatemiassa vuonna 2016 ja jatkuivat syksystä 2023 Sakari Oramon kapellimestariluokalla Sibelius-Akatemiassa.
Sebastian Zinca toimii tällä hetkellä Real Filharmonía de Galician avustavana kapellimestarina, jossa hän on johtanut noin yhdeksän ohjelmaa joka kausi tammikuuhun 2024 asti.
Hänen repertuaarinsa sisältyy Händelin oopperoiden johtaminen periodisoittimilla ja useat maailmakantaesitykset. Viime vuonna hän työskenteli lähinnä uuden musiikin parissa, tärkein esimerkki on Lucerne Festival, jossa akatemia kutsui hänet johtamaan työpajan ja konsertin myös kesinä 2024 ja 2025.
Sebastian on taitava oopperajohtaja ja hänellä on laaja kokemus
laulajista. Hän ohjasi neljää tuotantoa ja avusti tuotannossa Shostakovichin Nenästä Teatro Real Madridissa. Hän on työskennellyt tuotantojen ja orkestereiden kanssa koko Euroopassa, viimeisinä Komische Oper Berlinissä, Kammerakademie Potsdamissa, Magdeburgische Philharmoniessa, Göttinger Symphonieorchesterissa, Staatstheater Cottbusissa, Brandenburger Symphonikerissa, Brandenburgisches Staatsorchesterissa, Orquesta Filarmónica de Gran Canariassa, PKF – Prague Philharmoniassa, Radion sinfoniaorkesterissa ja Helsingin kaupunginorkesterissa.
Vaasan kaupunginorkesteri aloitti toimintansa alun perin vuonna 1930 Orkesteriyhdistyksen perustamana. Vuonna 1974 orkesteri kunnallistettiin ja sai nimekseen Vaasan kaupunginorkesteri. Nykyään Vaasan kaupunginorkesterissa soittaa 31 muusikkoa. Tammikuusta 2021 lähtien ...
Jyväskylä Sinfonia on Keski-Suomen klassisen musiikin helmi, jonka sydän sykkii Jyväskylässä ja soi ympäri maakuntaa. Orkesterin miltei 120 tapahtumaa tavoittavat vuosittain yli 35 000 kuulijaa; sinfoniakonserteista genrerajat...
Sopraano, Iris Candelaria
Baritoni, Luke Terence Scott
Viulu, Tami Pohjola
Jukka Tiensuu, Finland